onsdag 29 augusti 2007

Umbrella ella ella eh eh eh

Utan tvekan en av årets bästa låtar. Kanske till och med den bästa. Stora delar av Rihanna-albumet är perfekt pop. Shut Up And Drive är den bästa tAtu-låten de själva inte har gjort.

När jag läste att Rihanna och Mary j Blige hade haft någon sorts dragkamp om Umbrella så blev jag himla glad att Rihanna hade vunnit. Med Mary J hade den säkerligen inte ens kvalat in bland årets hundra bästa låtar.

Men nu läser jag att Britney hade blivit erbjuden Umbrella men inte svarat. Det känns som en lite mer knivig situation. Britney hade garanterat gjort den riktigt bra. Men förmodligen inte med "...ella...ella...ella"-delen, vilket typ är halva hiten.

Men Britneys nya singel Gimme More blir säkert finfin den med. Jag hade hoppats på en halvporrig dansgolvshit och det verkar det vara också.

Förresten, på tal om Umbrella och alla tusen covers som redan gjorts, så är Mandys Moores tillbakalutade version helt outstanding.



4 kommentarer:

Jonas sa...

"Shut Up and Drive" är ju inte en tAtu-låt, det är en typisk Sugababes-låt. Och jag gillar Sugababes.

Yo-Nas sa...

Mer tAtu än Sugababes tycker jag. Även om jag förstår vad du menar.

Anonym sa...

Tack! Så hånad som jag har blivit bland mina kompisar (t.o.m min flickvän!) för att jag har sagt att Umbrella är en av årets låtar. Covern som du lade upp var riktigt bra den också.

Anonym sa...

umbrella är ju lätt årets bästa. behöver inte lägga in nån "hittills"-brasklapp ens, finns inte en chans att det kommer nåt bättre.