torsdag 9 augusti 2007

M.I.A



M.I.A:s nya singel Jimmy låter välldigt mycket som om The Knife skulle spela in ett soundtrack till Folkets Kebab. Jag tror jag gillar det. Om inte annat blev jag sjukt sugen på en kebabtallrik. Och på tal om det så väntar jag fortfarande på att Eva Records ska få ändan ur vagnen och släppa en Absolute Kebab-samling, det skulle vara så grymt.

Däremot var ju inte nya Ian Brown-singeln, Illegal Attacks, så jätterolig. Låten är bra. Sinaed O'Connor sjunger bra, men hela anti-Irak-krigs-temat-som-känns-sju-år-gammalt-och-är-väldigt-opoetiskt-och-töntigt-i-popmusik gillar jag inte. Stråkarna sittter dock som ett smäck.

1 kommentar:

Anonym sa...

sjukt snygg video!
och sjukt mycket the knife, ja.
(dvs bra!)

- dags förresten, att hitta ett nytt ord för "sjukt"?