måndag 6 augusti 2007

Sommartankar

Det är Gessle-väder i typ hela Sverige. Jag är hos brorsan i Upplands Väsby, enligt termometern är det 29.1 grader ute nu. Men den kanske är i solen, varmt är det hursomhelst.

Katten ligger på golvet här bredvid och såsar. Ibland önskar man att man vore en katt, hela livet består bara av att ligga ner, äta serverad mat, bajsa utan att ta hand om skiten efter sig samt att vara underligt fascinerad av snören och nystan. Vore ju rätt soft.

Sen inser man att katter inte kan tänka, så vad gör de när de ligger där och slappar, har de ens någon tidsuppfattning? Vet de om att de finns? Då tänker man att det kanske inte vore så roligt att katt ändå. Ända tillls man inser att de inte heller kan ha någon ångest, ha långtråkigt eller vara ledsna, då inser man att de har det perfekta livet.

Jag hade ju tänkt bada idag men det blir nog imorgon. Men lite fotboll ska jag nog hinna med idag iallafall. Som pepp inför AIK-BP.

3 kommentarer:

Anonym sa...

först katrin schulman, nu jonas. vad är det med folk och inte kunna stava till fascinerad!?

goddamnit!

i övrigt håller jag med.

Lisa sa...

Ja det vore inte fel att vara katt. Åh vad jag saknar sassa!

Yo-Nas sa...

kaoma: det är 30 grader ute. hjärnan fungerar sådär :)

och ang. schulman, så är hon ju van att skriva sch hela tiden, eller iallafall sen de gifte sig, så det kanske bara slank in