fredag 17 augusti 2007

Midnattsloppet

Är kanske ett av årets värsta händelser. Det och Stockholms Maraton. Helt plötsligt är stan full av lallare och man kan inte ta sig fram från a till B utan extrema omvägar. Fattar fortfarande inte varför man inte lägger det på någon övergiven motorväg i Norrland där det inte direkt stör någon. Där kanske de till och med kan få sig lite midnattssol. Frågan är ju dock, angående midnattsloppet, vilken dag det är? Såg någon annons i DN och där stod det lördag. Men eftersom det börjar vid midnatt (antar jag) är ju frågan om det är inatt (vilket det borde vara) eller imorgon natt (som snarare är söndag). Jag hoppas på det senare för då ska jag inte vara på Söder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det börjar inte vid midnatt! som alltid när pensionärsligan anordnar nåt, räknas allt som är efter nio på kvällen till "midnatt" eller "SENT". det är ju familjefest så första grejerna (typ barnens midnattslopp kanske) lär väl dra igång vid sju eller åtta eller så.

Yo-Nas sa...

Åh helvete, och det är inatt?

Hmm, man brukar det inte vara onsdagar? Jag vill ju minnas att jag fick springa (med speakerns ilska i högtalarna) med för att komma över Hornsgatan på väg till Baba en gång, får inte skulle jag väl till Rocks?