måndag 6 augusti 2007

Arn

Fantastiskt roligt bråk idag. Guillou kallar SVT:s pressmeddelande "skitprat" (kan man ens säga så?)

SVT tycker inte att det material som finns "håller den kvalitet som vi hade förväntat oss" vilket ju givetvis är väldigt roligt. För vad kan man ha för förväntningar på en film som innehåller följande ingredienser:

- Manus av Jan Guillou
- Svärd
- Svenska "skådiseliten"
- Högbudget med svenska mått mätt
- Rustningar
- Medeltid

Etc. Etc.

Finns det någon film med svärd i som någonsin har varit bra? Tänk bara på Braveheart, och framför allt Sagan Om Ringen-trilogin. Totala sömnpiller och den senare såg även extremt billig ut effektmässigt trots en budget på typ massa miljarder dollar. Jag skrattade inte en enda gång trots att den ju innehåller flera dvärgar. Däremot somnade jag i alla tre filmerna. Under Bravehart gick jag in i köket och söp mig full istället, det var någon nyårsdag i gymnasiet tror jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... Ladda ned Southpark S11E02. Sjukt roligt avsnitt där en dvärg kommer till skolan för att prata om mobbing och dylikt. Cartman kan inte hålla sig för skratt så fort dvärgen visar sig så klart. Slutar med en fight på skolgården. Sjukt roligt.

Yo-Nas sa...

ja sjukt roligt avsnitt, lite kort bara!