söndag 24 juni 2007

Sammanfattning: Onsdag-Söndag

Onsdag/Torsdag: Vin med Matte och Gurra hemma hos den senare. Sedan bar det av till Fredsgatan för Holiday och Jonas Game. Spelningen var riktigt grym, trängre än Debaser, TTA:arna var pepp, nu kände man även igen låtarna så smått, och New City Love kunde jag ju utantill såklart. Fick även singeln av Jonas efteråt. Fin liten sak. Efter det efterfest (återigen hos Gurra). Någon gång vid halvsjusnåret kom vi på att en morgonkryssning skulle ju sitta fin. Så vi begav oss till Viking Line-terminalen. Slutsålt. Då tänkte vi att det vore ju dumt att ge upp när vi ändå var på g, så vi drog till Frihamnen och Silja Line. Där fanns det platser kvar. På båten lärde jag mig en del saker, till exempel att finnar är väldigt dåliga på engelska (samt lyssnar på dålig rock, det senare var kanske inte så oväntat iofs) och att Lilla My blir arg när man följer efter Mumintrollet. Ännu argare blev de i informationen när vi för tioende gången ringde och ville beställa ner ett Mumintroll till hytten. I övrigt var det en soft kryssning. Det gamla vanliga. Öl, sprit och mat.

Fredag: Kom hem från kryssningen sju på åtta på morgonen. Sov till typ halv tre. Skulle vara hos Becca och fira födelsedag och midsommar vid fyra. Blev väl snarare fem. Himlans trevligt där. Det vanliga gänget typ, fast kanske med lite bonusar: Andreas, Alina, Lasse, Alinas bror, Saga, Sofia, Micke, Anna, Freja, Micke#2, Christopher, Victor, Lovisa var förbi en sväng vill jag minnas. Glömde säkert några nu men ändå. Trevligt med vin, snaps, grill och allt annat som hör till.

Lördag: Hängde hos Jazzi, kollade en gammal proggdokumentär från SVT. Sen en sväng till Debaser Slussen.

Söndag: Idag har jag fikat på Långholmen, sen ätit lite sill-lunch med föräldrarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Hej jag undrar om det går att beställa ner ett mumintroll till hytten?"

Obetalbart!