fredag 23 mars 2007

My Love Is Your Love

Jag minns när My Love Is Your Love släpptes, det måste ha varit sommaren/hösten 1998. Det var på den tiden man köpte singlar. Jag tyckte det var den bästa låt som någonsin gjorts. Några år efter, när jag och Bad Cash Quartet-Jonas var ett radarpar i DJ-båsen i Göteborg och Stockholms så spelade vi alltid den (samt Ten Storey Love Song och Born To Run). Sen har den på något sätt fallit lite i glömska. 
Jag kanske har gått vidare vad vet jag? För ett par dagar sedan spelade någon av 
reklamradiostationerna på jobbet den och jag bara stannade upp...och insåg att det fortfarande 
kanske är en av de tjugo bästa kärlekslåtar som spelats in. Ikväll har jag spelat den säkert trettio
gånger på raken medans jag har plockat ihop skivor inför kvällens dj:ande. Och oj vad tredje 
versen känns mer aktuell nu än när det begav sig. Whitney har ju varit där på gatan liksom. 

Nere. 

Men uppe på fem (hon ser ju iallafall rätt fräsch ut nuförtiden).

If I lose my fame and fortune
And Im homeless on the street
And Im sleepin in grand central station
Its okay if youre sleepin with me

My Love Is Your Love var nog det sista (?) riktigt stora Wyclef gjorde. Innan han blev en clown. Det och att han lanserade City High (vars andra album jag forfarande väntar på).

Nu bär det av mot Låset, för middag, swindie och britpop.  


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket bra tips!

Den måste jag spela på bröllopet som jag ska DJa på.

/Samuel