fredag 23 mars 2007

Jonas hjärta Kirsten

Orkar inte skriva massa om politik här men förslaget om att man måste vara beredd att byta stad för ett jobb är ju rätt så puckat. Jobben finns väl oftast i storstäderna, man ska alltså flytta från typ Borlänge för att jobba på Donken vid Zinken, få tredubblad hyra samt förlora alla sina vänner? Det låter ju sunt...

Däremot borde samma princip införas på tjejer. Om det inte finns lediga tjejer här och jag inte är beredd att byta ner mig så borde jag vara "tvungen" att åka över till Hollywood och Kirsten Dunst.

Jag älskar för övrigt Delicatos nya reklamkampanj. "Garanterat fria från fullkorn", "Kan innehålla spår av vitaminer och mineraler" etc. I dessa tider när jag måste fråga om extra fett och socker på Konsum varje gång jag köper en yoghurt så behövs det några som förstår att mat handlar om att äta gott, inte om att äta nyttigt. Herregud, jag kanske dör av en fallande stjärna eller en skenande Babben Larsson redan imorgon liksom, då vill jag åtminstone ha ätit gott.

Fick för övrigt höra en rolig sak Boy George hade sagt till Bono någon gång runt Rattle & Hum, "Bono, if you still haven't found what you're looking for, look behind the drum kit"

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAhahaha!

/g

Unknown sa...

Är inte en fallande stjärna och Babben samma sak?

Yo-Nas sa...

calle: ja, förmodligen?