lördag 1 september 2007

Merci bla bla bla

Kom just fram till vårt hus i Frankrike. Verkar jävligt soft. En stor fyra typ med en takterrass och en stor uteplats. Bor i Seillons, en liten by uppe på ett berg, tänk typ hmm, mellanöstern eller någon halvkass Hollywood-film med mycket stenfärgade hus. Har nog sagt att det var lite norr om Nice men det var tydligen lite fel. Ett par mil norr om Mariselle var det, och ytterligare några mil väster om Nice. Verkar vara soft här, var dock lite mörkt när vi kom, medelhavsmörkret är inte nådigt ibland. I torsdags/fredags bilade vi i ett streck genom sex länder (Sverige, Skåne, Danmark, Tyskland, Luxenburg, Frankrike) men såg inte till en enda gräns eller tulltjänsteman. Och passet blev således det onödigaste jag tog med mig. Imorgon ska det bli spännande att se staden i ljus etc.

Förresten, några saker jag insåg på resan, Lyon är en helt galet stor stad. Danmark har en grym systerstation till Lugna Favoriter som hette Soft100 och spelade typ allt ifrån det vanliga (Roxettes Spending My Time och USA for Africas We Are The World till lite mer oväntade, och grymma, grejer som TLC:s Waterfalls och Spice Girls 2 Become 1).

Jag tycks ha glömt typ all franska jag "lärde mig" i högstadiet och gymnasiet. Herregud, jag kom inte ens på vad goddag eller tack hette...av någon anledning vill jag säga allt på italienska, kanske för att jag var där hyffsat nyligen och språken är rätt lika? Bra att det finns Internet till och med i en sån här liten by förresten, det enda som finns annars är ett bageri och en vinaffär (MEN VAD ANNAT BEHÖVER MAN, EGENTLIGEN?!?!) samt å ä och ö på datorn här.

Inga kommentarer: