söndag 15 juli 2007

Rundgång, gräslök och fågelsång

Kristin Lundell skriver om TTA i sin SVD-krönika från Arvikafestivalen. Och har väl någon sorts poäng med att hackande CD-R-skivor är den nya rundgången.

På väg hem passerar jag TTA:s spelning på Arvikas näst största scen. Tältet där Henning Fürst och Eric Berglund posedansar och mimar till sina egna låtar är proppfullt. På avstånd hör jag hur den förinspelade bakgrunden hackar till under ett av spåren från senaste skivan A new chance. Det måste vara playbackkulturens svar på störande rundgång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag börjar bli mer och mer övertygad om att TTA lägger in hack och avbrott i bakgrundskivan helt medvetet.
Det KAN inte hända så ofta som det gör annars liksom.

På Peace & Love var det tyst i typ tio minuter mitt i "First Class Riot", sen när ljudet kom tillbaka var det på exakt samma ställe som det avbrutits på, dvs mitt i refrängen.
Roligt!

/g

Yo-Nas sa...

Jo man kan ju tycka de borde ha en fräsch CD till varje spelning annars.