tisdag 24 juli 2007

Emmaboda

Imorgon tar jag festivalbussen med typ 100 femtonåringar, Emmaboda är målet. Ska bli skoj. Jag är ju fortfarande så glad att jag hoppade av Roskilde i sista minuten. Kollade SMHI nu och även om de oftast har fel så ser det ju hyffsat lovande ut. Varmt blir det ju inte men lite kläder och öl löser den biten. Och särskilt mycket regn verkar det ju inte bli, vilket är otroligt skönt. Regn och Melody Club har aldrig hört hemma på festivaler. Är mest helt sjukt peppad på Spiritualized Acoustic Mainline. Men de lär väl ställa in bara för det...jag får trösta mig med Dinosaur JR i så fall.

Jag förstår inte hur Småland och Skåne har lyckats ta patent på allt dåligt väder. Där är det alltid storm, orkan, översvämning, undantagstillstånd, etc. Jag börjar nästan tro att de är lite kinkiga därnere. Det som i Småland och Skåne kallas "storm, orkan, översvämning, undantagstillstånd" skulle vi väl i Stockholm kalla, typ: vindstilla, blåst, regn och tevekväll.

Inga kommentarer: