söndag 22 april 2007

Singö

I lördags förmiddag åkte jag längre än jag någonsin åkt förut. Med SL åtminstone. 2.30 ut till Singö. Jag tog för givet att jag skulle få åka bussen till Norrtälje helt själv. En helgförmiddag ut till slutet av Stockholms Län as we know it liksom. Men tji fick jag. Fullproppad bussjävel. Tur jag hade med mig en bok. Singö var soft. Jag gillar när man bor fem meter ifrån en skylt där det står "Här upphör allmän väg", det känns så bob hund.
Blev nästan rädd när jag började närma mig, vattnet var typ svart som en nyasfalterad motorväg. 
Och jag som är lite rädd för vatten. Allt kändes lite för Day After Tomorrow.
Men det löste sig. Solsken och blåst blev det till slut.
Fint hus. Mycket grill. Fotboll på teve (snygg Oasis-flagga på DIF-läktaren!). Luftgevär.
Skönt idag när man kom hem till civilisationen och det ösregnar. Då visste jag att jag valde rätt.
Roligast av allt är att det finns en ö någon kilometer ifrån som heter Svartklubben.
Där skulle man verkligen starta svartklubb alltså. Ålandsinsmugglad öl och inte många att störa.
Förresten heter Fibes Oh Fibes nya singel The Last Party, den var okej. Copycats.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vi borde som sagt göra en cover på fibes oh fibes låten.

Yo-Nas sa...

haha, ja kanske :)
men jag vetefan om den var så melodiös direkt. hörde iofs bara någon sorts pianoversion där på teve.