onsdag 3 oktober 2007

Blandad musik

Jag gillade den inte först. Alicia Keys No One. Men den har faktiskt växt, och nu är jag smått besatt av den. Fantastisk låt i all sin enkelhet. Och hon är snygg som alltid. Det enda jag kan klaga på är den lite onödigt bajsnödiga sången.



Igår på MTV Phaser, Karin Winthers, faktiskt rikigt grymma, program så spelade Montt Mardié i studion. David gjorde en cover på Umbrella, med svensk text, ungefär som hans version av Kom Igen Lena, fast tvärtom språkmässigt då. Hann bara se slutet men det lät bra. Om någon vet om man kan få tag på den eller kolla på nätet (jag hittade inget) så hojta till!

Och just det, Radio 1's CD som man släppte lagom till 40-årsjubileumet har läckt nu. Jag skrev lite om den här.

Det var mest rätt originaltrogna covers. Lite trist. Höjdpunkterna var nog Kylie, The Gossip och Klaxons.

Inga kommentarer: