tisdag 29 maj 2007

Kött....mums!!!

Jag blir typ mörkrädd när de galna veganerna även har hakat på miljötåget, och försöker utnyttja Al Gore och de smältande isbergen.

Jag har inget emot folk som inte äter kött, så länge de låter bli att gnälla på mig.
Det är ändå jag som gör som det var tänkt att man skulle göra så jag vinner ju ändå varje diskussion. Och om alla var veganer skulle korna ta över världen (och det enda postitiva med det är väl att Inspiral Carpets förmodligen skulle bli världens största band).

http://www.svd.se/dynamiskt/blogg/did_14574912.asp?id=2857

För det första vet snubben inte ens hur en ko ser ut:

"När de stärkelserika fröna istället tillåts dominera sjunker ph-värdet i våmmen, och korna får kroniskt ont i magen"

Man lär sig ju i grundskolan att en ko har fyra magar.

Och ännu mer här:

"Istället för att äta gräs och annan naturlig föda, och därmed utnyttja solenergi och fotosyntes, får djuren ett ensidigt foder som främst baseras på fröer, inte minst soja och majs. Det fodret slukar betydligt mer fossila bränslen vid odling, förädling och då det sedan ska transporteras till djuren"

Det där är ju lika mycket ett argument mot vegetarianer som käkar konstgjorda sojabiffar, och således ett argument för naturligt köttätande. Det enda man ändrar om alla skulle sluta äta kött är ju att flytta det konstgjorda från djuren till människan.

Grillpepp!

Inga kommentarer: