fredag 11 januari 2008

Dvärgar och aidskräm

Fick ett roligt mess från Frida:

"Tänkte på dig idag också när jag stötte på ett lustigt efternamn: Dvergsdal. Thomas tyckte inte alls det var något konstigt med att heta dvärg i efternam. Jag sökte lite i telefonkatalogen och såg att de heter dvergsten och allt möjligt och bodde på dvergstien i massa olika städer. Sökte på eniro i sverige, och där kunde man naturligtvis inte heta dvärg, men det finns en gata som heter dvärggatan och den ligger i linköpping. Men nog om dvärgar. Min favorit bland norska efternamn är fortfarande Eidskrem. Tror inte att något kan slå det alltså."

Jag älskar Norge alltså. Och varför såg jag inte Dvärggatan när jag bodde i Linköping? Den kan ju inte vara lång dock. Borde tagit kort på den. Låg den verkligen i Linköping? Skulle vara en rolig gata att gå nerför.

Kollade på hitta.se nu. Det finns ju 36 Dvärggator/stigar etc i sverige. Kul att alla utom två ligger neråt.


Inga kommentarer: