fredag 16 november 2007

(googlesökningen dödar mig)



Det var en efterfest på Bomben-kontoret, jag tror året var 2000. Bad Cash Quartet hade spelat på näst största scenen i Hultsfred. I ösregn. Och P3 Live hade spelat in det. I stereo. De körde två låtar som vi inte hade hört förut, dels en fantastisk cover av Johnny Thunders You Can't Put Your Arms Around A Memory och dels den alldeles färska Searching Is Killing Me (som senare kom med på sista skivan, samma titel, men annan lite sämre text, speciellt i refrängen).
Jag var som sagt på fest på Bomben-kontoret, vi var ofta det då. Och en okänd kille vid namn Henrik Berggren presenterade sig, jag frågade först "hej är du med i Broder Daniel?" men han svarade nej. Han hade hört frågan så många gånger förut. Men vi snackade vidare. Jag skiter väl i om folk är från BD eller ej. Och det slutade väl med att jag försökte lära honom melodin till Searching Is Killing Me. Jag tror det gick okej. Men texten var svårare så jag skrev ner det jag kom ihåg på en A4. (Jag hade hört låten en gång tror jag, eller kanske två). Och det är denna A4 som syns här nedan. Och det var så Henrik "Hinke" Berggren och jag lärde känna varandra. Numera gör han fantastisk dansmusik med Konstruktion, och han gillar fortfarande Daft Punk. Kanske kommer han flytta tillbaks till Helsingborg. Men det spelar ingen roll. Vi kommer alltid att ha texten (och melodin till Searching Is Killing Me), och vi kommer alltid vara vänner. Precis som det ska va. BCQ-armen UPP!

"verkligen. det sjuka med den historien är ju även att när det hände så bodde jag på rindögatan 20 hos min kompis mattias. och när jag vände på pappret som texten är skriven på så var det massa adresser och namn printade och mitt i står det "Mattias Dellert, Rindögatan 20, bla bla bla, Stockholm"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fyfaaan vad vackert, jag börjar gråta nu!

PUSS!

/g

Anonym sa...

Jag är helt säker på att jag skrivit det där med moongoose attacks at night. och att det var på viva la social.
eller???

Yo-Nas sa...

ida: kan väl vara att efterfesten var efter ett viva och att vi hade med pappret?

Anonym sa...

Vi hade med pappret när det var KATC på köket under London Night - Bomben XL. Det satt upptejpat bakom djbåset. Då klottrade du dit det Ida.