lördag 16 februari 2008

Schlagerhelvetet

Småkollar melodifestivalen i brist på bättre förfest.
Hade ju tänkt liveblogg från alla för att visa att jag borde ha Nunstedts pengar men det blev inte av. Här är ett sammandrag av vad jag skulle ha sagt. Sitter just nu utan byxor btw. Är hos föräldrarna och duschade. Någon av cd-katterna kissade på mina jeans. Frågan är nu. Ska jag ta på mig jeansen o gå hem o byta. Eller köra en Nudie och gå bar hem och bara ta på mig ett par nya?
Några frågor.

-Hade det inte varit illa nog om bara en av de där äckliga tvillingarna hade ställt upp?
-Varför gör festivalens enda vettiga artist Lasse Lindh en låt med Patrik Isaksson-text?
-Varför kunde hon Britney-look-a-like-en med stor näsa kanske nio språk men knappt engelska?
-Varför göra Balkan-pop när det dels bara verkar finnas ett "riff" inom balkanpopen och dels när alla andraq länder som går vidare ändå är från balkan och gör det där riffet så mycket bättre/mindre dåligt?
-Varför kan inte två proffs som Carola och den andra ens sjunga bra tillsammans? Och varför kan inte den där andra någonsin skriva en hållbar melodi, Glorious är okej men resten är ju som att gå in i väggen. Bakis. Med cancer. Som dvärg. Döv.
-Varför gör hon Sanna en cover på Nazareths vrsion av Love Hurts?
-VARFÖR?!?!?!?!


Inga kommentarer: